U Galeriji Kontrast, Dubrava 51 a, otvara se 12. studenoga u 18.00 sati izložba ŠIBENSKE SPORTSKE SKALINE u organizaciji Muzeja grada Šibenika.
U Galeriji Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, otvara se 12. studenoga u 19.00 sati izložba akademskog slikara LAVA PARIPOVIĆA pod nazivom "Malo dalje od centra".
Izložbu će otvoriti likovna kritičarka Marijana Paula Ferenčić.
Obje izložbe su otvorene do 6. prosinca 2018., radnim danom od 10.00 do 20.00 sati.
Ulaz je slobodan.
ŠIBENSKE SPORTSKE SKALINE
12. 11. – 6. 12. 2018.
Galerija Kontrast, Dubrava 51 a, 10040 Zagreb
Otvorenje izložbe: ponedjeljak, 12. studenoga 2018. u 18.00 sati
CRTICE O ŠIBENSKOM SPORTU
Sport je u Šibeniku uvijek imao posebno mjesto, i ne samo natjecateljski već i domoljubni
karakter. U prošlosti se teško živjelo i naporno radilo, ali vremena i ljubavi za sport uvijek je
bilo.
Već u djetinjstvu ponijela me povezanost grada i sporta, i konačno, sport je postao moje
životno opredjeljenje.
Unatoč bogatoj šibenskoj sportskoj povijesti do sada su objavljene samo četiri knjige sa
sportskom tematikom, dvije u izdanju Nogometnog kluba Šibenik (40 godina nogometa i
Crveni Šibenik), jedna u izdanju Veslačkog kluba Krka (50 godina Krke), Monografija
Gimnastičkog kluba Dišpet i Povijest sporta grada Šibenika od 1945. autora Mladena
Cukrova.
Kao kineziolog po struci dobar sam dio života proveo u sportu i oko sporta. Susretao sam
zanimljive ljude čija su sjećanja na događaje vezane za sportska zbivanja ovog grada bila još
svježa. Pisanih tragova o sportu u Šibeniku jako je malo pa samo odlučio prikupiti i usustaviti
građu te je zabilježiti za današnje i neke buduće naraštaje jer se bez pisanih tragova
zaboravljaju ljudi, događaji i sličice koje čine ukupnu povijest mojeg grada.
Već danas, s određenom vremenskom distancom, bez pisanih tragova i ljudi kojih više nema,
teško je rekonstruirati sve datume, događaje i imena sportaša koji su stvarali tu povijest.
Koliko sam u tome uspio, procijenit će čitatelji knjige Šibenske sportske skaline i gledatelji
ove izložbe.
Zlatko Jurić, prof.
Zlatko Jurić rođen je u Šibeniku 1962. godine. Osnovnu i srednju školu završio je u
Šibeniku, a diplomirao je na Fakultetu fizičke kulture u Zagrebu (kineziologija) 1987. godine.
Sportom se počeo baviti još kao dijete 1969. godine, a profesionalno nakon završetka studija,
kada se vraća u Šibenik. Od 1989. godine radi u Savezu za fizičku kulturu općine Šibenik. U
Domovinskom ratu sudjeluje aktivno od 1991., s prekidima do 1995. godine. Od 1996. godine
obnaša dužnost tajnika Saveza športova grada Šibenika. Od 1998. do 2001. godine pročelnik
je Ureda društvenih djelatnosti grada Šibenika. Vršio je dužnost direktora KK Šibenik i NK
Šibenik. Od 2001.do 2004. godine direktor je Županijskog radio Šibenika. Od 2004. do 2014.
godine ravnatelj je Javne ustanove Športski objekti Šibenik. Organizator je izložbe Sportski
objekti. Suorganizator je manifestacije Europski festival rekreacije 1989. godine. Organizator
je i suorganizator mnogih međunarodnih utakmica i prvenstava (u nogometu, vaterpolu i
košarci). Tri sezone uređivao je i vodio emisiju Sportski vremeplov na Županijskom radio
Šibeniku. Godine 2018. objavio je svoju prvu knjigu Šibenske sportske skaline, dok je u
Muzeju grada Šibenika pomogao organizirati istoimenu izložbu.
Organizator izložbe:
Muzej grada Šibenika
LAV PARIPOVIĆ
Malo dalje od centra – 12. 11. – 6. 12. 2018.
Galerija Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, 10040 Zagreb
Otvorenje izložbe: ponedjeljak, 12. studenoga 2018. u 19.00 sati
Malo dalje od centra
Malo dalje od centra, Lav Paripović slikarskom vizualizacijom, stvara užareni spektar
svjetlosnih senzacija u gradu. Odabirom kvartovskog života kao mikro jedinice u makro gradskoj
strukturi, prikazuje žanr scene modernog velegrada. Prizori dramatičnog scenarija tako postaju
njegovom svakodnevicom koju živi i na slikarskim platnima. Opasnost kao sastavni dio urbanog
pejzaža slikarski je opisana, a pritom je zadržana slikarska ekspresija. Malo dalje od centra, u
kvartovima na periferiji uhvaćen je duh dinamike urbanog vremena kao živog organizma.
Relacijama slikar u kvartu, grad u slici, Lav Paripović pozicionira sebe u priču, dodijelivši si
ulogu svjedoka, sudionika, kao i kreatora njezinog zapleta. Slikarski postupno gradi naraciju
nadograđujući vrijednosne identifikacije oblikovno-motivskih sadržaja grada u slici. Njegov
doživljaj jednog kvarta u više sekvenci, nudi prošireno vizualno iskustvo slika uličnih prizora.
Konstruira priču u slijedovima izvodeći jedan prizor iz drugoga te dokumentirajući tako nesreće od
zapaljenih automobila do požara na katovima visokih nebodera.
Gotovo filmskim kadriranjem, Lav Paripović likovno režira narativne i idejne aspekte
odabranih motiva u kompozicijski zaokruženu cjelinu. Uzajamnim utjecajem grada i slikara nastaje
autentični metropolis Paripovićeva okruženja. Pritom autor vješto balansira kulisnu statiku kostura
grada i dinamiku događaja. U njegovom kvartu, baš kao u noir filmovima, vlada mračni ugođaj
duboke noći vrebajućih opasnosti. Zagasitost palete s akcentima svjetlosti koja izvire isključivo iz
vatre, oslikava sumornost fizionomije grada koja ponegdje podsjeća na stripovsku scenografiju. Na
slikama manjih formata, piktogramima upozorenja poput munje, glave kostura, vatre ili pak čovjeka
koji bježi, fiksira međuodnose strukturalnih likovnih elemenata. Njima, razbija slikarsku
atmosferičnost te ocrtava prikazanu priču, ali i unosi dio suvremenijeg rješenja kompozicije.
Promjenom planova i kadrova, Lav Paripović stvara različitost pogleda na oslikane priče time
mijenjajući doživljajne i vremenske kategorije. Svaka priča zasebno, slikarskom animacijom,
pridonosi dinamici i dramatici kvartovskog života.
Cjelovitost vizualne ukupnosti čini upravo vatra koja postaje dijelom Paripovićeve
ikonografije. Uvjerljiva pozornica perspektive grada simboličkih čitanja tako vizualno gori dok je
gutaju plameni jezici. Ona je okosnica priče u kojoj su oslikani trenutci netom prije zapaljenja,
sama razornost vatre te posljedice nakon što je opustošila područje. Njena likovna vizualizacija od
iskre, eksplozije do zgarišta dominira kako kompozicijski, tako i svojim simboličkim značenjima.
Lav Paripović ovom izložbom nudi metaforu grada, današnjice kao i čovjeka, podvlačeći
poslovicu memento mori. Suvremena otuđenost, terorizam, dehumanizacija, hladnoća,
rezigniranost, bezempatičnost te individulana i društvena destrukcija kao i ugroženost, nezaštićenost
i ranjivost, samo su neke od upisanih značenjskih odrednica ovog ciklusa. Postajemo anonimni
svjedoci uličnih akcija, skriveni promatrači koji strahuju od daljnjih mogućih katastrofa. U gotovo
postapokaliptičnoj praznini ulica bez ljudskih tragova, žive jedino uplašeni golubovi užarenih očiju.
Autor transponira stvarnost jedne civilizacije u slike prepune plamena i dima. Hladna kulisa
arhitekture grada tako vizualno gori ekspresivnom iskrom koja kao da nije posljedica čovjeka, već
prostora samog. Lav Paripović vatrom je dao, ali i oduzeo gradeći na toj stvaralačkoj i razaralačkoj
sili temelje svog slikarstva.
Marijana Paula Ferenčić
Popis izloženih radova:
1. Požar na sedmom katu, 2017., ulje/platno, 116x90 cm
2. Požar u zgradi, 2017., ulje/platno, 160x150 cm
3. Bez naziva, 2017., ulje/platno, 160x150 cm
4. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
5. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
6. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
7. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
8. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
9. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
10. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
11. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
12. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
13. Bez naziva, 2017./2018., ulje/platno, 50x40 cm
14. Bez naziva, 2018., ulje/platno, 100x80 cm
15. Bez naziva, 2018., ulje/platno, 100x80 cm
16. Bez naziva, 2018., ulje/platno, 100x80 cm
17. Bez naziva, 2018., ulje/platno, 100x80 cm
18. Bez naziva, 2018., ulje/platno, 100x80 cm
19. Osobna, 2018., ulje/daska, 19x32 cm
Lav Paripović rođen je 16. rujna 1989. godine u Zagrebu. Godine 2009. završava Školu
primjenjenih umjetnosti i dizajna, te iste godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Godine 2015. diplomirao je slikarstvo sa pohvalom cum laude u klasi prof. Zoltana Novaka. Od
2014. godine član je HDLU-a. Izlagao je na nekoliko samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i
inozemstvu. Godine 2017. završava stručno usavršavanje u slikarni (scenska proizvodnja)
Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Živi i radi u Zagrebu.
Samostalne izložbe:
2018. Malo dalje od centra, Galerija Vladmir Filakovac, Zagreb
2018. No comment, Dioklecijanovi podrumi, HULU, Split
2018. Sigurnost i povjerenje, Galerija Zlati ajngel, Varaždin
2016. Zvjerinjak iz predgrađa, Galerija Schira, Zagreb
2016. U uličnom dekoru, Galerija Siva, AKC Medika, Zagreb
2015. Pčele i plohe, Galerija Vladimir Nazor, Zagreb
Skupne izložbe:
2018. Nesvrstani, Galerije Siva, Lauba, Zagreb
2018. Gostujuća izložba bijenala slikarstva, Muzej starih i novih majstora, Varaždin
2017. 4. bijenale slikarstva, HDLU, Zagreb
2016. Izložba minijatura, Novi dvori, Zaprešić
2016. Izložba proširenih medija, Omladinski dom, Beograd
2016. ARThoc, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb
2016. 51. zagrebački salon – Izazov humanizmu, HDLU, Zagreb
2015. Izložba minijatura, Novi dvori, Zaprešić
2015. 3. bijenale slikarstva, HDLU, Zagreb
2015. Završna izložba članova HDLU-a, Zagreb
2015. Anomalije grada, Galerija Zvonimir, Zagreb
2014. 17-a izložba minijatura, Kulturni centar Novi sad
2014. Izložba minijatura, Novi dvori, Zaprešić
2014. Izložba minijatura, Novi dvori, Zaprešić
2014. Venientes (Oni koji dolaze), HDLU, Galerija PM, Zagreb
2014. Pasionska baština, Galerija Kristofor Stanković, Zagreb
2013. Izložba minijatura, Novi dvori, Zaprešić
2013. 4. Student International Art Biennal SIAB, UKIM, Skopje, Makedonija
2013. 2. bijenale slikarstva, HDLU, Zagreb
2012. Izložba minijatura, Novi dvori, Zaprešić
2012. Sketch book, Galerija Zlati ajngel, Varaždin
2012. Sketch book, Galerija SC, Zagreb
2012. Venientes 3 (Oni koji dolaze), KD Vatroslava Lisinskog, Zagreb
2011. Izložba minijatura, Novi dvori, Zaprešić
Nagrade:
2016. Nagrada za mladog umjetnika HDLU-a
2015. Pohvala žirija na 3. bijenalu slikarstva, HDLU, Zagreb
2014. Rezidencija GloArt, Belgija