×

Poruka

Failed loading XML... attributes construct error Couldn't find end of Start Tag rss line 1 Extra content at the end of the document



U ponedjeljak  6. lipnja 2016., u 18 sati, u predvorju Kulturnog centra, Dubrava 51 a, otvorit će se izložba skulptura „Re-ŠkART“. Autor je Nebojša Jelačić.

Istog datuma, u 19 sati, održat će se u Galeriji Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a,  izložba crteža Mirka Rafaja pod nazivom "Likovna tišina".

Obje izložbe, koje se održavaju u sklopu Dana Dubrave, mogu se razgledati do 30. lipnja 2016., radnim danom od 10 do19 sati.

Ulaz je slobodan.



Nebojša Jelačić – Ćina rođen je 1976. godine u Mostaru, gdje je završio Srednju građevinsku školu. Još od malih nogu zanimalo ga je oblikovanje predmeta. Upornim radom, uz pomoć kreativnih vještina i znanja koje je stekao u svojoj struci, počeo je izrađivati skulpture pod umjetničkim nazivom Re-ŠkART. U svojem prepoznatljivom rukopisu Re-ŠkART, kao što mu i samo ime govori, vješto kombinira više različitih, recikliranih, odbačenih, metalnih, monokromatskih predmeta koje zatim spaja na duhovit način u jednu originalnu cjelinu, koja na prvi pogled podsjeća na apstrahirani svijet kukaca, puževa, robota… Njegove organske skulpture ponekad imaju i funkciju svjetlosnih objekata. Autor u svojem stvaralaštvu putem postmodernističkih načela dodiruje duh vremena s naglaskom na ekološku osviještenost u civilizaciji koja polako odumire.

Autor živi i radi u Zagrebu.



Likovna tišina
Važan je prvi pogled. Na prvi pogled stvara se osjećaj unutar vizualnog respekta, dakle, pojavljuje se osjećanje koje će promatrača pratiti tijelom cijelog trajanja susreta utroje. Djela – autora –publike.
Igra susreta može se odigrati u tišini pojedinačnosti, u izložbenom susretu, te u tekstualnom produžetku opisanih radova. Ono što vidimo pred sobom snažno je poput kartaškog aduta, naime, autor slika, uvijek skuplja i koncentrira svoju energiziranu želju kao prepoznatljivu stvar unutar materijalnih gabarita. I tada se rađa dijalog ili izmjena koja znači – umjetnost. No u umjetnosti sve je približno, ali u izvjesnom dobrom smislu. Recimo, pojam praznine uvijek je na strani punog i doživljenog. Paradoksalno, zar ne, ali naglašavam, nalazimo se na terenu umjetnosti, kao svojevrsne sublimacije, potom i supstitucije spram života u njegovoj širini.
Slike plijene pažnju ili nas ostavljaju – ravnodušnima. Doduše, postoje ugovorene riječ za hvalu, ali nepredvidljivo je pisanje o slikama jer one kao dobre, mogu izmicati, te nije moguće o njima puno reći. Znajući te iskričave granice, možemo se upustiti u malu analizu slika Mirka Rafaja.
Ključne odrednice su apstrakcija, minimalizam, kolorizam kao potencirani izbor. U daljnjoj prosudbi možemo navesti najzanimljivije opozicije koje se tiču Rafajevog slikarstva, dapače, određuju ga i time smještaju na skali apstraktnih, hrvatskih slikarskih postignuća. To su jamačno opoziti : kvadrat – pravokutnik, anorgansko – organsko, tople game boja – hladne game boja, podloga – površina (u smislu aplikacije). Autor je potrebito svjestan kako igra suprotnosti prati igru svijeta, te rezultati koji nastanu u likovnoj sferi predstavljaju osvjedočeno bogatstvo svijeta, viđenog, kako kroz intelekt, tako i kroz osjećaje (kao postavke srca). Dualnost svijeta tako je kroz likovnost i slikarsku praksu autora dobila umjetničko pristupanje, razvedeno u realizaciji interesantnih i upečatljivih likovnih vizualnih polja.
Zanimljivo je da apstraktne slike nemaju naslova, što je svojevrsna dosljednost. Nekada su exatovci, umjetnički srodnici Rafaja, iz pedesetih godina prošlog stoljeća, imenovali svoje slike – brojevima, što je jamačno pridonosilo distanci koju njeguje ovakvo slikarstvo ruke i uma. Pojava tragova nekih organskih oblika na slikama, odnosno minimalističkog prisustva, samo pojačava njihovu apstraktnu prirodu. Ujedno pridonosi doživljaju slikareve usmjerenosti na vizualno-geometrijske parametre. Odnosno, evidentno je da autor gradi sliku pomoću slikarstva, a ne priče, naime, pomoću ukupnih slikarskih atributa koji vladaju slikarstvom kao takvim. Utoliko je pažnje vrijedan takav radikalni, puristički pristup slici.



Naročito nas intrigira izbor boja na slikama, koje, dakako, nemaju simboličku vrijednost izbora, ali dovoljno govori o kretanjima vizualnog senzibiliteta autora i njegovom ukupnom poslu građenja slike kao produkta odnosa boja (pa i u manjoj mjeri odnosa oblika). Nekako je, čini se, intenzitet volje autora da se umiješa u rješenje kompozicije ostrašćeno strpljivim planiranjem pokrivanja zadate plohe, površine slike. Pitanje podloge čini se da je elementarni posao ove likovne poetike. Njen postupak oblikovanja osnove, podloge kao da sugerira zaokruženu samostalnost. Naime, u posljednjih pet-šest godina realizirane su slike koje ističu osobnost, naravno, kroz likovni jezik, ali to se profiliranje događa snažno, tako da na primjer, oblikovne i kolorističke aplikacije na likovno dovršene podloge ulaze u fini, puni dijalog. Ta dijaloška forma rezultira energičnom spregom dvaju likovno psiholoških poticaja i cjeline autorove osobnosti. Eto primjera kako doskočiti figuraciji, koja zna postati zamorna u likovnom svijetu slikarstva naročito. Geometrizam ovih slika nosi i iznosi dijaloge organskog i anorganskog, zatim hladnog i toplog, te podloge i aplikacije. Sačinjena cjelina, rekli bismo, sačuvana je odmah na početku kroz intuitivno konstruiranje slike kao takve, kao cjeline. Ona je rezultanta unutarnje vizije, datosti i na kraju – određenja vanjskog formaliziranja psihe.
Nije suvišak reći da su minimalizam i geometrijski aspekt kao likovni izgled bliži odsjaju duhovnog u čovjeku, nego li horizontalna fenomenologija figuracije. Stoga gledajmo ponuđene slike Mirka Rafaja kao likovno svjedočanstvo takve višedimenzionalne vrste. Njegovo slikarstvo ima iza sebe svoju tradiciju, linija je duga, međutim, autorova koncepcija je za današnji trenutak egzemplarna: naglašava materičnost svijeta, istodobno kad ilustrira duh.
Intelektualni naboj autora nesumnjiv je. Takav pristup slici ima svoju tradiciju u hrvatskom slikarstvu i nije baš sporadičan, pogotovo s gledišta kvalitete. Rješavanje podloge mikro uzorcima, izbjegavanje organskih formi, te naglašena dualnost sadržaja, ovo slikarstvo legitimira kao maksimalno udaljeno od ekspresivnog naboja. Međutim, naslućuju se u slikama emotivni tragovi po principu tišine, likovne rječite tišine.

Vlado Martek

Popis izloženih radova:
1. Kompozicija u crvenom, 2014., tuš u boji/papir, 72x50 cm
2. Kompozicija u plavom, 2014.,tuš u boji/papir, 72x50 cm
3. Kompozicija u zelenom, 2014., tuš u boji/papir, 72x50 cm
4. Oblak, 2016., kombinirana tehnika/papir, 101x72 cm
5. Oblak 1, 2016., kombinirana tehnika/papir, 101x72 cm
6. Oblici, 2016., kombinirana tehnika/papir, 100x70 cm
7. Oblici 1, 2016., kombinirana tehnika/papir, 100x70 cm
8. Oblici 2, 2016., kombinirana tehnika/papir, 101x72 cm
9. Oblici 3, 2016., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm
10. Oblici 4, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
11. Oblici 5, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
12. Oblici 6, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
13. Oblici 7, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
14. Strukture, 2014., tuš u boji/papir, 101x72 cm
15. Strukture 1, 2014., tuš u boji/papir, 101x72 cm
16. Strukture 2, 2014., kombinirana tehnika/papir, 101x72 cm
17. Strukture 3, 2014., tuš u boji/papir, 101x72 cm
18. Strukture s linjom, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
19. Strukture s linijom 1, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
20. Kompozicija, 2010., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm
21. Kompozicija 1, 2010., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm
22. Kompozicija 2, 2013., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm
23. Kompozicija 3, 2010., kombinirana tehnika/papir, 100x70 cm
24. Kompozicija 4, 2010., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm


Mirko Rafaj rođen je 17. veljače 1964. u Zagrebu, gdje je završio srednju tehničku školu i stekao sklonost za likovnu umjetnost. Radio je u nekoliko likovnih sekcija te uz rad studirao i stjecao likovnu naobrazbu kod umjetnika Dušana Maleševića, Mire Vuce i Ferdinanda Kulmera. Izlagao je samostalno u Zavičajnom muzeju Grada Biograda, te na nekoliko skupnih izložbi (Likovni život Dubrave – 1981. i 2007., 3. hrvatski trijenale crteža, 2002., Likumove generacije, 2003., Pasionska baština, 2015., Pro futura, 2016. godine). Živi i radi u Zagrebu.

video Dubrava

Kalendar

Listopad 2018
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Vlakovi - vozni red

Vicomat

Vidi unuk djeda kako sjedi na klupi bez gaća pa ga upita:
- "Djede, sto sjediš bez gaća na klupi?"
- "Ma pusti, ideja ove tvoje lude babe, jučer sam sjedio na klupi bez šala pa mi se ukočio vrat!"

Iz Dubrave - Kazalište Dubrava

Iz Dubrave - Narodno sveučilište Dubrava

Iz Dubrave - KK Dubrava

  • Serijom 15:0 do pobjede u Dubrovniku…

    Oct 21, 2018 | 21:54 pm

    Dubrava je u 3.kolu Prve lige upisala i treću pobjedu. Večeras u Dubrovniku 83:70 u susretu gdje je odluka pala u posljednjoj četvrtini kada je momčad Darka Krunića napravila seriju 15:0 i povela 73:65. Tako su Lavovi uz Agrodalm jedina[…]

  • Krunić ”U Dubrovnik ne idemo na izlet”…

    Oct 19, 2018 | 15:37 pm

    Nakon dvije startne pobjede košarkaši Dubrave u subotu nakon treninga odlaze u Dubrovnik gdje ih u nedjelju (18.00) očekuje susret 3.kola Prve lige. Dubrovčani su sezonu otvorili s polovičnim učinkom jer su nakon domaće pobjede protiv Sonik Puntamike doživjeli poraz[…]

  • Vodopija ”Naša prednost je domaći teren”…

    Oct 19, 2018 | 15:20 pm

    Uoči nedjeljnog susreta Dubrovnika i Dubrave u 3.kolu Prve lige razgovarali smo s krilnim igračem Dubrovnika Ivanom Vodopijom koji je tri sezone (2012-2014) nosio dres Dubrave za vrijeme studiranja u Zagrebu. Uvijek srdačni Vodopija prisjetio se zagrebačkih dana u dresu[…]

Iz Dubrave - RK Dubrava

  • Premijer liga : POBJEDA U RIJECI

    Oct 16, 2018 | 00:00 am

    ZAMET  25 : 29  DUBRAVA   U 4. kolu Premijer lige ove su nedjelje u Centru Zamet utakmicu odigrali RK Zamet i RK Dubrava. Rezultatom 25:29 pobjedu je odnijela Dubrava. […]

  • EHF Cup : POBJEDA NEDOVOLJNA ZA PROLAZ

    Sep 10, 2018 | 00:00 am

    HAFNARFJORDUR  30: 32  DUBRAVA   U prvom pretkolu EHF kupa rukometaši Dubrave izvukli su za protivnika islandski Hafnarfjördur. U prvom susretu koji se odigrao u Zagrebu, Dubrava je upisala poraz 29:33, […]

  • EHF Cup : VEPROVI LOVE ZAOSTATAK OD -4

    Sep 7, 2018 | 00:00 am

    Nakon prve utakmice EHF Kup-a koja je odigrana u subotu u SD Dubrava a u kojoj su igrači islandskog FH Hafnarfjordura došli do pobjede rezultatom 29:33 (12:16), rukometaši Dubrave odputovali su u […]