U ponedjeljak  6. lipnja 2016., u 18 sati, u predvorju Kulturnog centra, Dubrava 51 a, otvorit će se izložba skulptura „Re-ŠkART“. Autor je Nebojša Jelačić.

Istog datuma, u 19 sati, održat će se u Galeriji Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a,  izložba crteža Mirka Rafaja pod nazivom "Likovna tišina".

Obje izložbe, koje se održavaju u sklopu Dana Dubrave, mogu se razgledati do 30. lipnja 2016., radnim danom od 10 do19 sati.

Ulaz je slobodan.



Nebojša Jelačić – Ćina rođen je 1976. godine u Mostaru, gdje je završio Srednju građevinsku školu. Još od malih nogu zanimalo ga je oblikovanje predmeta. Upornim radom, uz pomoć kreativnih vještina i znanja koje je stekao u svojoj struci, počeo je izrađivati skulpture pod umjetničkim nazivom Re-ŠkART. U svojem prepoznatljivom rukopisu Re-ŠkART, kao što mu i samo ime govori, vješto kombinira više različitih, recikliranih, odbačenih, metalnih, monokromatskih predmeta koje zatim spaja na duhovit način u jednu originalnu cjelinu, koja na prvi pogled podsjeća na apstrahirani svijet kukaca, puževa, robota… Njegove organske skulpture ponekad imaju i funkciju svjetlosnih objekata. Autor u svojem stvaralaštvu putem postmodernističkih načela dodiruje duh vremena s naglaskom na ekološku osviještenost u civilizaciji koja polako odumire.

Autor živi i radi u Zagrebu.



Likovna tišina
Važan je prvi pogled. Na prvi pogled stvara se osjećaj unutar vizualnog respekta, dakle, pojavljuje se osjećanje koje će promatrača pratiti tijelom cijelog trajanja susreta utroje. Djela – autora –publike.
Igra susreta može se odigrati u tišini pojedinačnosti, u izložbenom susretu, te u tekstualnom produžetku opisanih radova. Ono što vidimo pred sobom snažno je poput kartaškog aduta, naime, autor slika, uvijek skuplja i koncentrira svoju energiziranu želju kao prepoznatljivu stvar unutar materijalnih gabarita. I tada se rađa dijalog ili izmjena koja znači – umjetnost. No u umjetnosti sve je približno, ali u izvjesnom dobrom smislu. Recimo, pojam praznine uvijek je na strani punog i doživljenog. Paradoksalno, zar ne, ali naglašavam, nalazimo se na terenu umjetnosti, kao svojevrsne sublimacije, potom i supstitucije spram života u njegovoj širini.
Slike plijene pažnju ili nas ostavljaju – ravnodušnima. Doduše, postoje ugovorene riječ za hvalu, ali nepredvidljivo je pisanje o slikama jer one kao dobre, mogu izmicati, te nije moguće o njima puno reći. Znajući te iskričave granice, možemo se upustiti u malu analizu slika Mirka Rafaja.
Ključne odrednice su apstrakcija, minimalizam, kolorizam kao potencirani izbor. U daljnjoj prosudbi možemo navesti najzanimljivije opozicije koje se tiču Rafajevog slikarstva, dapače, određuju ga i time smještaju na skali apstraktnih, hrvatskih slikarskih postignuća. To su jamačno opoziti : kvadrat – pravokutnik, anorgansko – organsko, tople game boja – hladne game boja, podloga – površina (u smislu aplikacije). Autor je potrebito svjestan kako igra suprotnosti prati igru svijeta, te rezultati koji nastanu u likovnoj sferi predstavljaju osvjedočeno bogatstvo svijeta, viđenog, kako kroz intelekt, tako i kroz osjećaje (kao postavke srca). Dualnost svijeta tako je kroz likovnost i slikarsku praksu autora dobila umjetničko pristupanje, razvedeno u realizaciji interesantnih i upečatljivih likovnih vizualnih polja.
Zanimljivo je da apstraktne slike nemaju naslova, što je svojevrsna dosljednost. Nekada su exatovci, umjetnički srodnici Rafaja, iz pedesetih godina prošlog stoljeća, imenovali svoje slike – brojevima, što je jamačno pridonosilo distanci koju njeguje ovakvo slikarstvo ruke i uma. Pojava tragova nekih organskih oblika na slikama, odnosno minimalističkog prisustva, samo pojačava njihovu apstraktnu prirodu. Ujedno pridonosi doživljaju slikareve usmjerenosti na vizualno-geometrijske parametre. Odnosno, evidentno je da autor gradi sliku pomoću slikarstva, a ne priče, naime, pomoću ukupnih slikarskih atributa koji vladaju slikarstvom kao takvim. Utoliko je pažnje vrijedan takav radikalni, puristički pristup slici.



Naročito nas intrigira izbor boja na slikama, koje, dakako, nemaju simboličku vrijednost izbora, ali dovoljno govori o kretanjima vizualnog senzibiliteta autora i njegovom ukupnom poslu građenja slike kao produkta odnosa boja (pa i u manjoj mjeri odnosa oblika). Nekako je, čini se, intenzitet volje autora da se umiješa u rješenje kompozicije ostrašćeno strpljivim planiranjem pokrivanja zadate plohe, površine slike. Pitanje podloge čini se da je elementarni posao ove likovne poetike. Njen postupak oblikovanja osnove, podloge kao da sugerira zaokruženu samostalnost. Naime, u posljednjih pet-šest godina realizirane su slike koje ističu osobnost, naravno, kroz likovni jezik, ali to se profiliranje događa snažno, tako da na primjer, oblikovne i kolorističke aplikacije na likovno dovršene podloge ulaze u fini, puni dijalog. Ta dijaloška forma rezultira energičnom spregom dvaju likovno psiholoških poticaja i cjeline autorove osobnosti. Eto primjera kako doskočiti figuraciji, koja zna postati zamorna u likovnom svijetu slikarstva naročito. Geometrizam ovih slika nosi i iznosi dijaloge organskog i anorganskog, zatim hladnog i toplog, te podloge i aplikacije. Sačinjena cjelina, rekli bismo, sačuvana je odmah na početku kroz intuitivno konstruiranje slike kao takve, kao cjeline. Ona je rezultanta unutarnje vizije, datosti i na kraju – određenja vanjskog formaliziranja psihe.
Nije suvišak reći da su minimalizam i geometrijski aspekt kao likovni izgled bliži odsjaju duhovnog u čovjeku, nego li horizontalna fenomenologija figuracije. Stoga gledajmo ponuđene slike Mirka Rafaja kao likovno svjedočanstvo takve višedimenzionalne vrste. Njegovo slikarstvo ima iza sebe svoju tradiciju, linija je duga, međutim, autorova koncepcija je za današnji trenutak egzemplarna: naglašava materičnost svijeta, istodobno kad ilustrira duh.
Intelektualni naboj autora nesumnjiv je. Takav pristup slici ima svoju tradiciju u hrvatskom slikarstvu i nije baš sporadičan, pogotovo s gledišta kvalitete. Rješavanje podloge mikro uzorcima, izbjegavanje organskih formi, te naglašena dualnost sadržaja, ovo slikarstvo legitimira kao maksimalno udaljeno od ekspresivnog naboja. Međutim, naslućuju se u slikama emotivni tragovi po principu tišine, likovne rječite tišine.

Vlado Martek

Popis izloženih radova:
1. Kompozicija u crvenom, 2014., tuš u boji/papir, 72x50 cm
2. Kompozicija u plavom, 2014.,tuš u boji/papir, 72x50 cm
3. Kompozicija u zelenom, 2014., tuš u boji/papir, 72x50 cm
4. Oblak, 2016., kombinirana tehnika/papir, 101x72 cm
5. Oblak 1, 2016., kombinirana tehnika/papir, 101x72 cm
6. Oblici, 2016., kombinirana tehnika/papir, 100x70 cm
7. Oblici 1, 2016., kombinirana tehnika/papir, 100x70 cm
8. Oblici 2, 2016., kombinirana tehnika/papir, 101x72 cm
9. Oblici 3, 2016., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm
10. Oblici 4, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
11. Oblici 5, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
12. Oblici 6, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
13. Oblici 7, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
14. Strukture, 2014., tuš u boji/papir, 101x72 cm
15. Strukture 1, 2014., tuš u boji/papir, 101x72 cm
16. Strukture 2, 2014., kombinirana tehnika/papir, 101x72 cm
17. Strukture 3, 2014., tuš u boji/papir, 101x72 cm
18. Strukture s linjom, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
19. Strukture s linijom 1, 2015., kombinirana tehnika/papir, 70x70 cm
20. Kompozicija, 2010., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm
21. Kompozicija 1, 2010., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm
22. Kompozicija 2, 2013., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm
23. Kompozicija 3, 2010., kombinirana tehnika/papir, 100x70 cm
24. Kompozicija 4, 2010., kombinirana tehnika/papir, 100x72 cm


Mirko Rafaj rođen je 17. veljače 1964. u Zagrebu, gdje je završio srednju tehničku školu i stekao sklonost za likovnu umjetnost. Radio je u nekoliko likovnih sekcija te uz rad studirao i stjecao likovnu naobrazbu kod umjetnika Dušana Maleševića, Mire Vuce i Ferdinanda Kulmera. Izlagao je samostalno u Zavičajnom muzeju Grada Biograda, te na nekoliko skupnih izložbi (Likovni život Dubrave – 1981. i 2007., 3. hrvatski trijenale crteža, 2002., Likumove generacije, 2003., Pasionska baština, 2015., Pro futura, 2016. godine). Živi i radi u Zagrebu.

video Dubrava

Kalendar

Siječanj 2018
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Vlakovi - vozni red

Vicomat

Žali se Mujo policajcu:
- "Neko mi je bacio sa krova kutiju na glavu!"
- "Šta je bilo u njoj?"
- "Ništa!"
- "A u kutiji?"

Iz Dubrave - Kazalište Dubrava

Iz Dubrave - Narodno sveučilište Dubrava

Iz Dubrave - KK Dubrava

  • KADETI DUBRAVE POBIJEDILI CIBONU U FINALU

    Dec 24, 2017 | 15:15 pm

    Kadeti Dubrave osvojili su Božićni turnir u Velikoj Gorici. Izabranici Srećka Medvedeca u finalu su svladali Cibonu 88:84 uz sjajnu igru Valentina Kosa (28) i Romana Čimbura (21).  Treće mjesto pripalo Zadru koji je nadigrao domaćina Goricu 83:50, a peto mjesto Posušju koje je slavilo protiv[…]

  • ŽELJE I POZDRAVI IZ PHILADELPHI-E

    Dec 24, 2017 | 14:42 pm

  • DUBRAVA DOMAĆIN BOŽINOG TURNIRA

    Dec 23, 2017 | 14:27 pm

    Košarkaški klub Dubrava i ove je godine domaćin XV.Božićnog kupa za pretkadete (igrači 2004. godište i mlađi), međunarodnog turnira na kojem će od 26. – 29.prosinca nastupiti 16 klubova iz osam država. Do sada je poznato 15 sudionika, a posljednji[…]

Iz Dubrave - RK Dubrava

  • IZVUČENI PAROVI 1/8 FINALA KUP-a

    Jan 11, 2018 | 00:00 am

    U prostorijama Hrvatskog rukometnog saveza izvučeni su parovi osmine finala Kupa Hrvatske za rukometaše i rukometašice. U muškoj konkurenciji u najboljih 16 klubova ušli su: Gorica, Ribola Kaštela, Bjelovar, Split, […]

  • ČESTITKA

    Dec 25, 2017 | 00:00 am

    SVIM ČLANOVIMA I PRIJATELJIMA RUKOMETNOG KLUBA DUBRAVA ŽELIMO SRETAN BOŽIĆ I USPJEŠNU NOVU 2018. GODINU 12,191 total views, 483 views today

  • Premijer liga : POTVRĐEN NASLOV JESENSKOG PRVAKA

    Dec 19, 2017 | 00:00 am

    DUBRAVA  34:27  ZAMET   Nakon uvjerljivog poraza od Varaždina u prošlom kolu, rukometaši Zameta htjeli su se u posljednjoj utakmici zimskog dijela sezone pokazati u boljem svjetlu. Krenuli su vrlo […]