U predvorju Galerije Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, otvara se 23. travnja u 19 sati izložba fotografskih slika ČEDOMILA GROSA pod nazivom „Od Gradeca do Save“.

 

Izložbu će otvoriti likovni kritičar Vinko Šebrek. Na svečanom otvorenju nastupa glazbenica Dunja Knebl.

Predvorje Galerije otvoreno je radnim danom od 10 do 20 sati. Izložba se može razgledati do 10. svibnja 2012.

Ulaz je besplatan.

 

ČEDOMIL GROS

Od Gradeca do Save – 23. 4. – 10. 5. 2012.

Zagreb kao ishodište i vječna tema

 

Samostalnom izložbom fotografija Čedomila Grosa, AFIAP, MFFKZ, pod nazivom Od Gradeca do Save, galerija Vladimir Filakovac u svom predvorju nastavlja sa kontinuiranim predstavljanjem autorskih izložbi članova Fotokluba Zagreb. Tako su u posljednje vrijeme fotografske izložbe članova ove najstarije i najaktivnije hrvatske fotografske udruge, sa različitim izložbenim koncepcijama i strukturama, postale važni događaji umjetničkog života Narodnog sveučilišta Dubrava.

Izložba je po svojoj prirodi svojevrsni pogled unatrag na ne tako davno vrijeme, na vrijeme vladavine filma, razvijača i tamne komore. Riječ je o noćnim fotografijama, koje je Gros snimio prije desetak godina na početku svog ozbiljnijeg umjetničkog bavljenja fotografijom, odnosno nakon svojeg prvog dolaska u neku fotografsku udrugu, u zagrebački fotoklub Zagi foto. Poticaj za noćnu fotografiju dao mu je gospodin Zlatan Aličević tadašnji predsjednik tog fotokluba. Zajedno su proboravili mnoge noći, snimajući grad Zagreb od ranih večernjih do kasnih noćnih sati. Gros je snimao analognom Prakticom MTL3 i objektivom 28:2,8 mm na Leica filmu od 25 ASA.

Od nekoliko stotina snimljenih fotografija, za ovu izložbu je odabrao 43 fotografije, koje je još tada izradio na Hard „Forte“ papiru.

Ovom izložbom, Gros nudi uvid u jedan dio svog autorskog fotografskog puta, gdje prepoznajemo njegovu privrženost umjetničkoj fotografiji i Zagrebu, koji je kao tema i motiv bio njegovo polazište, a zatim stalna i kontinuirana preokupacija u njegovom fotografskom stvaranju.

Valja reći, da je Grosova fotografija od tada do danas dosta evoluirala, i u sadržaju i u stilu. Iako je čvrsto ostao na pozicijama realističnog gledanja na svijet, na stvaran život čovjeka i njegovo okruženje, priklonivši se tako Life fotografiji, njegovo stvaralaštvo u kasnijem razvoju odvijalo se negdje između realnosti i mašte. Već tada stvara serije fotografija kao zaokružene cjeline ali i pojedinačne sa različitim temama i motivima, sa kojima sudjeluje na brojnim skupnim i žiriranim izložbama fotografije.

Nekako u to vrijeme analognu fotografiju zamijenila je digitalna, što je znatno utjecalo na njegov put i razvoj. Jer digitalna fotografija zahtijeva i poznavanje njene računalne obrade, koju je Gros odlično savladao. Ujedno otkriva nove teme i motive, uči i vježba, potvrđujući svoj osobni senzibilitet i autorski umjetnički rukopis. Pred njegovim objektivom izredali su se raznovrsni motivi, teme i događaji uglavnom iz njegovog životnog okruženja od arhitekture, portreta, krajolika, a u njegovom opusu se nalazi i akt, apstraktna, eksperimentalna i makro fotografija.

Fotografije na ovoj izložbi su dokument određenog vremena i prostora po svojoj prirodi i karakteru, ali istovremeno one su i bezvremenske, pa i mistične svojom fotografičkom predstavom. Na njima susrećemo motive noćnog zagrebačkog urbanog krajolika, ogoljelu arhitekturu, prazne ulice i trgove koji uronjeni u tajanstvenu noćnu atmosferu, bez ljudskih likova stvaraju neko posebno tajanstveno i metaforično ozračje, pobuđujući u promatraču čudni osjećaj melankolije i ispraznosti.

Iako njegov likovni izričaj u to vrijeme nije bio do kraja definiran, već tada svojim jasnim osjećajem za cjelinu fotografske predstave, pravilnom geometrijskom postavom elemenata fotografske slike - tamnijih i svjetlijih ploha, melankoličnim sivim površinama, zanimljivom igrom arhitektonskih linija  i zagonetnih tragova gradske rasvjete, Gros je stvorio fotografije neobičnog ugođaja i mističnosti.

Gros je u kasnijem snimanju zagrebačke arhitekture i urbanog krajolika stvorio svoj osebujni tretman forme u fotografskoj slici, koju je potpuno usavršio i često pokazao na svojim samostalnim izložbama, kao što su: La(n)terne nastale u jednom dahu 2002. godine; Zagrebački štikleci nastali 2004 godine, Zagreb Connection  nastale 2005. godine, kao i kroz mnoge pojedinačne fotografije iz ovog miljea nastale kasnije, a  sa kojima je sudjelovao na brojnim izložbama doma i u svijetu.

Fotografski put Čedomila Grosa odredili su još u mladosti njegova iznimna želja i potreba za fotografiranjem, a kasnije i niz sretnih okolnosti. Poput mnogih samoukih fotografa njegov prvi susret s fotografijom i fotoaparatom datira još iz roditeljskog doma. Prvi fotoaparat kojeg je naslijedio od roditelja bio je Zorki - C ruske proizvodnje, s kojim je nakon učlanjenja u Planinarsko društvo „Zagreb-matica“ 1966. godine, snimao razna događanja, zgode i nezgode na planinarskim pohodima, snimao prijatelje, planinarsku aktivnost, skijanje, visoko gorsko penjanje, te planinsku floru. Od 1975. godine se počinje baviti orijentacijskim aktivnostima i natjecanjima pa se tako njegov fotografski opus uvećava i sa brojnim sportskim motivima i događajima. Već tada postupno svladava likovni jezik, učeći od drugih ali i samostalno, služeći se brojnom literaturom. Polako je usavršavao tehniku snimanja kupujući suvremenije fotoaparate, najprije: Yashicu LINX 5000 (Leica format), potom Yashicu-12 (6x6 format), zatim Zenit i na kraju Prakticu MTL3 s kojom je radio sve do 2000. godine. Bila je to uglavnom crno bijela fotografija, a povremeno i dijapozitivi u boji. Kasnije se potpuno priklonio digitalnoj fotografiji.

Svojim uključivanjem u rad fotografskih udruga, najprije u Zagi foto (2000.), a kasnije u Fotoklub Zagreb (2002), počinje se intenzivnije baviti sa drugom vrstom fotografije - koju mnogi nazivaju umjetničkom, autorskom i izlagačkom. Tada postupno izgrađuje novu poetiku iz uravnoteženog sklopa estetskog i dokumentarnog, kao dviju bitnih značajki umjetničke fotografije, kojoj Gros zasigurno pripada. Sada kao autor prilazi sa puno žara kreativnoj fotografiji otkrivajući nove motive i tehničke mogućnosti, pa su tako njegova djela našla mjesto u mnogim klupskim, skupnim i natječajnim izložbama u Hrvatskoj i širom svijeta. Sudjelovao je na 34 skupne izložbe sa 109 radova, a priredio je 25 samostalnih izložbi u raznim izložbenim prostorima i galerijama u Hrvatskoj i u Austriji.

U njegovom stvaralačkom radu bilo je i sretnih okolnosti, koje su utjecale na njegovo umjetničko oblikovanje i sazrijevanje. Jedna od značajnijih je ta što je veoma rano u svom profesionalnom radu savladao računalnu tehniku, koju je kasnije usavršio i znalački je koristi u obradi fotografija. Druga značajna okolnost, je njegov duži rad i pomoć u jednom profesionalnom fotografskom atelijeru, a treća je što u svom radu često dolazi u kontakt sa poznatim hrvatskim fotografima od kojih je mnogo vidio i naučio. To sve je znatno pomoglo da je svoj fotografski zanat usavršio, stekao zavidnu vještinu i dobio itekako značajne smjernice za potpuno uobličavanje svog likovnog izričaja.

Čedomil Gros je čovjek velike energije, ne samo kao autor, već i kao aktivan, samozatajan i samoinicijativan član Fotokluba Zagreb. Pripada manjem krugu članova, koji su u Fotoklubu Zagreb nakon duže stanke ponovno oživjeli izlagačku fotografiju sa ciljem otkrivanja, motiviranja i promoviranja talentiranih autora, koji svojim fotografijama daju nešto novo u klupskom i hrvatskom fotografskom stvaralaštvu. Fotografski opus ovog izlagačkog tima je tematski raznolik, njihovi radovi su različiti po pristupu i umjetničkom izrazu, kojem je Čedomil Gros više godina davao značajan doprinos i impuls, te ujedno zauzimao čelna mjesta na ljestvici najuspješnijih autora.

Gros je donedavno veoma aktivno sudjelovao u svim klupskim aktivnostima, te je ostvario lijepe i hvalevrijedne rezultate u fotografiji, kao autor, kao organizator i suorganizator, član žirija na izložbama te kao promotor, posebno u postavima brojnih izložbi. Postavio je 63 izložbe za potrebe kluba od samostalnih, preko nacionalnih do međunarodnih, u kojima Zagreb salon zauzimao posebno mjesto. Sada svoju pozornost sve više usmjerava na organizaciju i promoviranje izložbi u Narodnom sveučilištu Dubrava, kao i u drugim izložbenim prostorima u Zagrebu i njegovoj okolici. Posebno u Gradskim knjižnicama, Kući piva, Štaglju, a naročito u organizaciji natječaja i izložbe fotografija međunarodnog uličnog festivala Cest is d’ Best, kojeg svake godine organiziraju Kraljevi ulice.

Tako Čedomil Gros svojim radom, marom i postignućima unapređuje, promovira i udahnjuje novi život zagrebačkoj fotografiji.

Ovime mu iskreno čestitam na svim tim uspjesima i postignućima, a njegovoj fotografiji želim lijep i uspješan život i promociju na mnogim izložbama i natječajima fotografije.

Vinko Šebrek


 

Popis izloženih djela:

 

1. Kamenita vrata

2. Gornjogradska gimnazija

3. Strossmayerovo šetalište - A. G. Matoš

4. Stube Ivana Zakmardija 1

5. Stube Ivana Zakmardija 2

6. Tomić́eva - detalj

7. Uspinjača - detalj ograde

8. Neboder kakvog pamtimo

9. Male stube - Radić́eva - Kožarska ulica

10. Kaptol - fontana

11. Dolac 2

12. Dolac 1

13. Dolac 3

14. Kožarska ulica

15. Tkalčićeva ulica

16. Krvavi most 2

17. Krvavi most 1

18. Stara Vlaška - August Šenoa

19. Ban Jelačić

20. Oktogon

21. Oktogon - detalj

22. Zrinjevac

23. Zrinjevac - detalj

24. Tomislavov trg - Umjetnički paviljon

25. Tomislavov trg - fontana

26. Tomislavov trg - Kralj Tomislav

27. Glavni kolodvor

28. Glavni kolodvor - peroni

29. Mihanović́eva

30. Cibona

31. Zagrepčanka

32. Sveučilišna biblioteka - ulaz

33. Sveučilišna biblioteka

34. Spomenik Vjećeslavu Holjevcu

35. Boćarski dom - šator 1

36. Boćarski dom 2

37. Držićeva

38. Borovje

39. Sava - Most slobode 2

40. Sava

41. Sava - Most slobode 1

42. Sava - Željeznički most

43. Sava - Željeznički most - detalj

 

video Dubrava

Kalendar

Studeni 2017
P U S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Vlakovi - vozni red

Vicomat

Pošto se Haso nekoliko dana nije pojavljivao kod kuće, odluči Fata da traži svog čovjeka. Nađe ga kod Sulje kako se kocka. Malo od radosti, a malo od bijesa Fata vikne:
- "Haso, bolan, polazi kući već jednom. Ti nemaš srca, čovječe."
- "Ćuti, ženo, ne...

Iz Dubrave - Kazalište Dubrava

Iz Dubrave - Narodno sveučilište Dubrava

Iz Dubrave - KK Dubrava

  • DUBRAVA SLAVILA U KARLOVCU

    Oct 3, 2017 | 20:34 pm

    U prijateljskom susretu Dubrava je večeras slavila u Karlovcu kod domaćeg prvoligaša Šanca 108:86. Momčad Darka Krunića upisala je treću pobjedu u četvrtom pripremnom susretu, a Lavove su predvodiliPetar Perić (23), Ante Smolić (19) Stipe Čubrić (14), a novopridošli Kristijan Šutalo i Fran Vujić po 12. Kod domaćina Branimir Josipović je ubacio 24,[…]

  • I. KADETSKA LIGA, 2. KOLO

    Oct 3, 2017 | 19:53 pm

    1. 2. 3. 4. KRAJ Dubrava 30 27 22 32 111 Bosco 14 14 18 26 72   01.10.2017. / 10:00   57:28   54:44 Dubrava   111 Valentin Kos 45, Franco Kos 26, Marko Prelec 24, Fran Cvitanović 7,[…]

  • I. KADETSKA LIGA, 1. KOLO

    Oct 3, 2017 | 19:42 pm

    Danas je startala I.kadetska liga. Najuvjerljivija je bila Cedevita koja je s 86 poena razlike slavila kod Zagreba u Trnskom. Cibona je u drugom poluvremenu slomila otpor Dubrave, a Mladost je bila uvjerljiva protiv Rudeša. Bosco je slavio na gostovanju[…]

Iz Dubrave - RK Dubrava

  • EHF Cup : PORAZ U ST.RAPHAELU

    Nov 20, 2017 | 00:00 am

    Rukometaši Dubrave u trećem pretkolu EHF kupa otputovali su u Francusku kod Saint Raphaela. Nakon velikog slavlja nad  mađarskim Csurgom u drugom pretkolu, pred momcima Vlade Šole bio je još […]

  • Najava : Umag – Dubrava

    Nov 13, 2017 | 00:00 am

    Zbog obveza Veprova u EHF Cup-u, domaćin RK Umag izašao je u susret Dubravi, pa se tako utakmica 8.kola Premijer lige igra unaprijed, 15.11. sa početkom u 19:00 sati. Live […]

  • Premijer liga : TEŽE OD OČEKIVANOG DO NOVIH BODOVA

    Nov 12, 2017 | 00:00 am

    DUBRAVA  31 : 30 METALAC   U utakmici između dva zagrebačka kluba pobjeda je teže nego očekivano pripala favoritima iz Dubrave. Prvih deset minuta igralo se gol za gol (5:5), […]